Kampagne skal få unge med på digital post
Indkaldelse til Forsvarets Dag, besked om feriepenge fra fritidsjobbet eller personlige beskeder fra hospitalet. Det er nogle af de ting, nogle unge mellem 13 og 18 år i dag ikke ved, de får sendt til deres egen digitale postkasse.
Det skal de nu have at vide i en ny kampagne, som Digitaliseringsstyrelsen, ATP, Forsvarsministeriets Personalestyrelse, KL, Skattestyrelsen og Styrelsen for It og Læring står bag. Det oplyser Digitaliseringssstyrelsen.
De unge bliver gjort opmærksom på, at de skal bestille et NemID og tjekke deres post fra det offentlige, når de fylder 15 år. En undersøgelse viser, at mange af forældrene heller ikke er klar over, at barnet får en digital postkasse som 15-årig.
Man kan hente materialer til brug i fx Borgerservice og på skoler her.
ak
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens § 11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Indkøbs artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Indkøbs artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Indkøb.
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra det pågældende medie.